Ezer lóerős a FFZERO1, a Faraday Future új elektromos autója. A cég kínai finanszírozással a háttérben akarja Elon Muskot megszorongatni. Erre esélye is van a forradalmi moduláris akkumulátor technológia használatával.
A CES legnagyobb durranása az autóiparban a Faraday Future elektromos autójának bemutatkozás volt. Ugyan eddig is lehetett hallani a cégről, de kósza híreken kívül semmi már érdemleges nem derült ki rólak, csak az, a Tesla pozícióját akarják majd meghaladni. Most minden kiderült, egy futurisztikus dizájnnal rendelkező 1000 lóerős gépjárművet mutattak be, ami 3 másodperc alatt tud 100 km/órás sebességre gyorsulni, és 320 km/órával is tud száguldozni akár az utakon.
A nagy technológiai trükk nem is ezekben a paraméterekben rejlik, hanem a forradalmi akkumulátoros megoldásban, a „battery string” azt jelenti, hogy egymás után sorba tudunk cellákat rakni a kocsiba modulárisan, kiegészítve azokat, vagy kicserélni, ha szükséges. Mire jó ez, attól függ városban vagy nagyobb túrákra akarjuk használni kell a cellákat bele helyezni, illetve a gyártás során is többféle kialakításban lehet használni a kocsikat. A mostani bemutató példány ugyan összkerék-meghajtású országúti cirkálónak van kikiáltva, de nyilván a kereslet és kínálat alapján lehet összelegózni majd mindenféle változatot, hiszen nincsenek annyira megkötve a mérnökök ezzel az aksis megoldással, mint a Tesla-nál.
Persze, hogy a Tesla-t meg is verjék a piacon látni is kell, hogy fog a hétköznapokban működni ez a megoldás. Ugyan 18 hónapja alapították a céget, gyorsabban, mint Elon Musk és erre nagyon büszkék is, de volt egy kis agyelszívás is a cégnél, hogy ilyen fürgék lehettek. Nagy gyártók, mint a Volvo és BMW, de még a Tesla-tól is szereztek emberi erőforrást okosan a Faraday Future HR-esei. Amúgy pont Las Vegasban fognak egy hatalmas gyárat is működtetni a közeljövőben 335 millió dolláros befektetéssel. Sajnos a bemutatón sem időpontot, sem árat nem közöltek, hogy mikor fognak ilyen újfajta elektromos járgányok az utakon suhanni. De mivel mindenki 2018 közepére tervezi a nagy gépjármű forradalmat (nemcsak az elektromos, hanem az önvezető autók megjelenését is), talán sikerül ezt majd be is tartaniuk. Igaz addig még Elon Musk is sok minden újdonsággal előrukkolhat.
Hszi Csin-ping először maradt távol egy BRICS-csúcstalálkozótól – ráadásul épp akkor, amikor India látványosan rivaldafénybe került Brazíliában. A kínai elnök távolmaradása nemcsak Peking belső válságaira, hanem a BRICS eróziójára is utalhat, miközben Lula és Modi gesztusai új geopolitikai egyensúly kezdeteit jelezhetik – akár Washington örömére.
Egy szerdai reggelen felszálltam Budapesten a repülőgépre, és tíz órával később már egy olyan városban jártam, amelynek neve alig ismerős az átlag magyar olvasónak, de lakossága nagyobb, mint a Kárpát-medencéé.
Ordas Eszter bukása után Bujdosó Andrea lett a Tisza Párt budapesti frakcióvezetője – de az igazi döntések továbbra is Magyar Péter kezében maradnak. A pártban gyakorlatilag minden mozdulat közvetlenül az elnöktől érkezik, miközben a káderhiány és a politikai éretlenség egyre látványosabb.